Friday, May 27, 2011

Pleasant Return


Corey Taylor of Slipknot says...



Pagi ni aku terbaca la dalam blog aunty nani
tentang pengalaman dia pegi butik man kajang
layanan pelik seorang businessman kepada potential client
first time jumpa tapi dah kena laser tak pasal-pasal

aku memang tak pernah pegi man kajang tu masa survey butik
walaupun aku duduk dekat dengan area kajang
sebab aku tau aku tak mampu
dan terus terang aku tak pergi sebab aku assume
akan dapat layanan macam tu nanti
yang suka pandang orang pakai proton saga macam aku ni sebelah mata
Even kalau duit ko berkepok pun tapi kalau takde title Tan Sri kat nama bapak kau
jangan harapla nak dapat layanan decent

Taklah aku kata semua wedding boutique perangai macam ni
Cuma adala beberapa yang rasa dia lah yang terbaik, terhebat, tergempak
Kadang-kadang aku pelik baru sponsor baju artis sikit dah berlagak tak tentu pasal
Apa lah salahnya kau servis orang tu elok-elok sikit
Mana la tau kan yang datang pakai sempoi tu la rupanya jutawan ke
kan dah rugi

ada jugak yang backing dengan mengatakan
"oh dia memang cara cakap camni, tapi hatinya baik"

Ok fine...
tapi aku personally rasa,
kata-kata yang keluar dari mulut datang dari apa yang tersirat di hati
Kalau hati kau baik, InsyaAllah apa yang disebut semuanya baik-baik belaka

Pepatah melayu pun ada mengatakan
"Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"
Aku rasa manusia normal takkan membenarkan diri mereka disembur dengan kata-kata yang menyakitkan hati dan berunsur penghinaan
Lagipun takde kerugian kita berbuat dan berkata baik sesama manusia

aku nak share la pengalaman aku dan Neesa waktu cari baju kat Ampang Park
Sa kalau ko baca ni mesti ko sakit hati...hahahaha
Si kitorang jalan-jalan and nampak satu kedai ni sunyi je takde orang
Yang jaga kedai ni seorang makcik lingkungan 50 ke atas
Muka dia macam ada kecacatan sikit pada bahagian mata
Dia greet kami masuk and ramah la tanya nak beli baju apa
siap boleh try lagi

Aku seriously suka gila dengan material and design baju kurung dia
Cotton and kain saree ada ornament yang very simple tapi unik
Memang lawa gila la
Harga pun taklah murah atau mahal sangat
kira masih affordable

Neesa try la satu baju kurung ni tapi malangnya takde size
makcik ni dokla tanya
"boleh ke ni, nak try lain tak?"
tapi at the end baju Neesa try tu memang takde size dia
aku and neesa memang excited la so kitorang plan maybe nak beli lain kali
kalau ada occasion lain atau untuk raya ke
Aku siap dah aim satu baju kurung cotton warna hitam ornament brown tu

so kitorang keluar and cakap thank you
Ko tau apa makcik tu cakap?

"Buang masa aku je"

aku and neesa memang terkedu.
aduhai.
Pastu neesa bengang gile die cakap kat aku
patutla kedai takde orang, kurang ajar rupenya makcik ni.

Pemikiran neesa masih ok lagi...
pemikiran aku lagi jahat
patutla "kau macam tu"...


sebab mulut ko jahat.



Sorry la makcik
You just lost our respect and empathy towards you
We could have been your regular, loyal and valuable customer
Because your baju are beautiful, no doubt
But your attitude...
Super fuck up.


Sorry,
walaupun ko makcik tak bermaksud ko boleh kurang ajar dengan aku.
Byebye
Jangan harap aku, kawan-kawan aku dan family aku nak datang kedai kau.




MY INTERMONOLOGUE:
Rival Sons - Pressure and Time

No comments: