Thursday, April 26, 2012

Little Favours

This time nak cerita pasal food yang aku makan sepanjang beberapa bulan ni
aku ni masak tak kerap
maybe dalam 2-3 kali seminggu ikut kepenatan badan
especially masa first trimester aku tak boleh bau bawang mesti loya gila
Nasib baik Surfacing amat memahami bukan jenis nak makan nasik lauk hari-hari

aku ni sebenarnya kategori tak berapa mahir masak lah
Sebab sepanjang aku bujang memang ummi aku je akan masakkan dari breakfast ke dinner
sekali sekala jela aku akan masak tu pun setakat kuey tiow goreng atau telur dadar
Kalau raya pulak aku suka buat mac & cheese atau baking-baking punya part

So bila kawin ni aku start masak pun sempoi2 je
Selama 4 bulan kahwin ni aku tak pernah masak kari ke gulai ke
Semua yang senang goreng-goreng sambal style
kira yang bahan tak remeh lah

Maybe it's time for me to explore my skills try masak asam pedas ke apa kan
*menggelupur call mak tanya resepi step by step





















Mac and cheese ni dah banyak kali masak sebab senang dan sedap
Pastu boleh makan untuk breakfast sekali
Aku kalau buat memang cheese kena banyak lah




















Ni Buffalo Chicken wing surfacing buat
Ntah apa dia campur2 sekali sedap gila daa kalah chillis punya



















Lamb chop sedap kat San Francisco Pizza Restaurant kat Festival City Danau kota
Boleh pilih nak blackpepper atau Mint...
Of course la pilih mint


























Ni aku masak untuk dinner pasal kurang iron punya pasal
Bayam sama lala masak halia cili and telur dadar garing
Bayam and lala ni first time seumur hidup aku masak..haha
Nasib baik sedap





















Rib dekat That Little Gerai AU5
Tempat yang aku pernah hantar kookies munchster dulu
tapi aku tak buat-buat sejak preggy
Sedap dan berbaloi



Ni makan masa kat Gurney, Penang
Rojak tu memang terbaikla cina punya tapi ada halal
Laksa tu ok tapi pedas gila
Kuey tiow - overrated...aku buat lagi sodap




















Ni Laksa goreng aku buat sebab mengidam
Mak mertua aku yang first ajar makan laksa goreng ni
Mula-mula macam pelik je tapi bila makan feeling gila
Masak macam kuey tiow tapi tukar laksa basah je





















Pepperoni Pizza kat Pizza Milano memang marvelous
Thin crust and very cheesy..Remind me of Izzi Pizza yang dah tutup dulu
Harga sangat reasonable around RM 10-20
Pizza Milano ni ada kat One Utama and KLCC

























Ni last week Surfacing and aku craving nak lamb chop jadi kami pun grill dalam oven
Dia dok letak kopi la apa bagai aku just buat simple marinate je
Sides pulak mac & cheese, mushroom soup, garlic bread and grill veggies
Lepas makan masing-masing tersandar macam wombats
Serius aku senak gila rasa macam insaf nak makan banyak2 macam ni...

Tapi semalam aku dah makan kat William Danau Kota dengan kadar banyak macam ni
Kira takla insaf sangat makan banyak...
ngeee

Tadi aku dah makan nasi lemak, rojak buah and keropok ikan...
So malam ni nak makan apa?



MY INTERMONOLOGUE:
Horisont - Second Assault

No comments: