Friday, November 23, 2012

We Who Are Not As Others

























This entry is specially dedicated to the love of my life, my dear husband
My husband wrote this on FB a day after I gave birth to Muhammad Hamza
Words can't describe how incredibly happy I am
dahla masa tu masih kat hospital and dia takda kat sebelah
6am in the morning sebelum pergi labor room





















Aku tak dapat nak describe how thankful I am being a wife to Mohd Zulkarnain
After 10 years in relationship that's build on love, trust
and same interest in music, film and much more
Finally we got married, have a son and in less than a month we will celebrate our first anniversary
How time flies

Words can't describe how lucky I am masa mengandung,
my husband fulfilled apa sahaja yang aku teringin nak makan
Layan saja checklist berjela aku apa nak beli untuk baby
Masa nak deliver, he's the busiest man alive
Mana nak teman aku dekat hospital...mana nak beli barang baby lagi
mana nak belikan makanan aku
nak uruskan Hamza dekat NICU
mana nak urus persiapan nak berpantang

abah tunjuk skill sebelum discharge from NICU

Hamza favourite spot













































Lepas deliver aku berpantang di rumah
My husband took 2 weeks leave
Selama itu dia jaga aku dengan Hamza sepenuhnya
He will put me and Hamza first
Dia tak makan, tak tidur pun takpa
We slept at living room for the first month
Aku tidur atas sofa and dia atas tilam nipis kat lantai bawah tangga
Husband yang panaskan air mandi aku setiap pagi
Sebulan jugakla dia pagi petang sebelum and balik kerja panaskan air mandi aku
Sebab aku belum boleh naik tangga nak mandi pakai heater
yang belikan ikan-ikan segar untuk aku supaya aku dapat makan yang terbaik
yang carikan tukang urut aku
yang keluarkan duit untuk beli barang-barang keperluan Hamza
so far aku tak pernah lagi beli pampers atau susu Hamza dengan duit sendiri
yang tolong jaga dan susukan hamza bila aku terlalu penat
yang tolong kemas rumah dan make sure rumah bersih
yang ajar aku macam mana nak burp Hamza lepas minum susu
yang ajar aku macam mana nak mandikan Hamza
yang ajar aku macam mana nak sedut hingus Hamza masa dia selsema
I know nothing about taking care of baby
and he taught me how to do it
The way he took care of Hamza is so effortless
so natural

Photostat muka abah





















For the first few weeks, I will feel confident taking care of Hamza when my husband is around
Even until now, my husband akan susukan hamza bila aku penat sangat
atau nak buat kerja lain
He never complaint when I woke him at 4am in the morning to jaga Hamza
bila dia meragam taknak tidur
Yang hantarkan Hamza every morning ke rumah babysitter and make sure
bawak all the stuff yang aku dah pack sekali dengan breastmilk
How lucky right?


abah potong rambut untuk Hamza






















My Surfacing...
You are my other half
My bestfriend
I am so blessed to have you in my life
as my husband
as a father to my child
I don't mind my son look a lot like you than myself
I actually glad he looks just like you
So kalau saya rindu bila awak outstation saya tengok Hamza je dah cukup :)

My dear,
Hanya Allah SWT yang dapat membalas pengorbanan awak menjaga saya dan Hamza
Saya akan cuba sebaik mungkin menjadi isteri dan ummi yang terbaik
May Allah SWT bless our marriage with happiness and love in this world and Jannah, InsyaAllah.
I love you so much, papa rock
and  I miss our movie date so much :)

























MY INTERMONOLOGUE:
Adele - Love Song ( The Cure Cover)

2 comments:

cha said...

terharu pulak i baca. alhamdulillah dpt suami yg camni :')

pet09 said...

you will be surprised what your husband will do masa pregnant and especially time melahirkan anak :)