Wednesday, June 06, 2012

We Can Work It Out

22 weeks baby bump


























23 weeks 3 days
so far so good
no more loya, muntah and senak
but definitely senak kalau makan nasi tambah 2x kan...ngeee
my appetite really good, in fact I gain 4 kg in 1 month
kalau kemas rumah takda masalah boleh mop, sapu, vacuum, basuh bilik air
takde rasa penat
tapi bila dah siap, amik ubat sakit pinggang di kemudian hari
current favourite food:
watermelon, oranges, cadbury roast almond, egg sandwich and nasi lemak.
Esok ada check up kat KK
tolonglah HB aku jangan turun lagi kalau tak bisingla nurse nanti



Anomaly scan & 3d/4d
I did anomaly scan with 3d/4d scan during 21 weeks of pregnancy
booked 3 days earlier with jezzlyn at klinik fauziah, ampang
serius aku and surfacing risau sangat
sebab anomaly scan ni very detail and boleh tau kalau ada abnormality ke apa
Alhamdulillah, everything great.
baby sihat dan sempurna, syukur sangat-sangat.
baby not too big or too small, semua just nice.
yang kelakar baby ni asyik tidur je sampai Jezzlyn ketuk-ketuk perut pun dia buat taktau je
pastu tangan asyik block muka dia
This time memang nampak gender dia clearly 100% sure
finally after almost 20 minutes dapat a few shots of him






















Kalau kat video siap nampak dia buat muka tutup buka mulut
siap menguap
kesian my baby mesti tension kena kacau

so dia telah protest
instead of tutup muka dengan tangan, dia tutup muka dengan kaki pulak




















Macam ni pulak gaya dia marghohh
terus buat akrobatik tutup muka dengan kaki


Baby Checklist
sepanjang 5 bulan ni aku memang takda beli barang baby
Not even a romper
and last saturday we decided to start buying some baby stuff
I didn't do much survey just baca from blog mother-to-be je
First stop expo pwtc yang hampeh tu
Serius buang masa
Then pegi manjaku sale, FOS baby and one baby world
ada la beli sikit2 barang macam rompers, milk storage bottle, swaddle
On sunday we went to One Utama to watch Snow White & The Huntsman
and yang tak sangka, we decided to buy stroller at Jusco
ada yang suka gile macam graco amat berat and bulky
yang lightweigh macam quinny and combi pulak mahal sangat
Sebab kitorang jenis malas nak buat comparison sangat
We bought SCR5 with carseat SCR7
Harga affordable with specs yang memuaskan hati
SweetCherry stroller, please be good to my child
Now, half list dah crossed
One more big stuff to buy is baby cot or playpen
Still undecided

Btw masa beli tu, SA india ni tanya
"kenapa melayu suka beli barang baby awal-awal?"
Aku pun tatau nak jawab apa
sebab aku ingat memang standard, bila pregnant dah halfway ni startla buat preparation
regardless of race
ngeeee



























First Kick
Last 2 weeks baby gerak time aku tengah lunch with my lady boss at Shah Alam
aku macam eh ni baby gerak ke angin
after that ade rasa gerak-gerak lagi
Last week paling best, time meeting with my lady boss
tiba-tiba rasa macam rama-rama bergerak
Literally macam butterfly in my stomach!
lasted for 15 minutes
Tersengih-sengih aku time meeting
Tapi this week dia macam gerak sikit je
takde butterfly dah
oh dear, gerak la lagi.... I really miss the butterfly feelings
Hopefully next time boleh nampak gerak dekat perut pulak :)



MY INTERMONOLOGUE:
Lifehouse - Spin

2 comments:

Fara Atiqah said...

tak sabar nk jumpa ko berperut besar! hehe..aku pun buat 3d scan dengan jezzlyn ni..such a nice sonografer. (aku tak tau eja camne)..

beli je barang sikit2 dulu..aku dulu beli stroller ms tu baru 3 bulan, mak mertua tegur jugak..tp kitorg sorok2 slalunye kalau beli barang.

better la beli barang time tengah cergas ni..nnt dah sarat tak larat dah..

baby cot / playpen? aku pilih playpen sbb mobile. senang nak alih2..

eh aku plak eksited. hihi

pet09 said...

Hah tuhla jezzlyn tu macam comel kan bila nak cakap sama baby dia pun macam pelat-pelat gitu..hahaha
aku pun rasa macam best gak beli barang sikit2 ni takdela rasa macam rush sangat...
aku pun more kepada playpen sbb macam senang simpan and move...tapi hati meronta2 nak cot sbb cantik..wakakakka
kemungkinan aku amik playpen gak ni...hehehhe

wah ko eksaited ni mana tau zahra nak adik ke..hahahaha